منتدى أطفالنا
زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي منتدى أطفالنا
سنتشرف بتسجيلك
شكرا زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 103798

منتدى أطفالنا
زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي منتدى أطفالنا
سنتشرف بتسجيلك
شكرا زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 829894
ادارة المنتدي زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 103798

منتدى أطفالنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

تم بحمد الله افتتاح قسم للاستشارات الطبية تحت إشراف الدكتورة فاطمة الزهراء

.. مطلوب مشرفين لبعض الاقسام فى المنتدى من لديه الأستعداد يراسل الإداره ..

زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين

noor
أم منة الله
ليالي
تقوى الله
ماما الحلوه
ام عائشه
أم عمرو
أم أنس
12 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
ليالي
عضو سوبر
عضو سوبر
ليالي

الموقع الموقع : منتدى أطفالنا
علم الدولة علم الدولة : زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Egypt

زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 16 نوفمبر - 11:20

بجد رائع رائع

ربنا يرزقنا الزوج الصالح ويكون سبب فى دخولنا الجنه

الى الامام دايما منتظره باقي النصائح جزاكى الله خيرا وجعلها فى ميزان حسناتك
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

علم الدولة علم الدولة : زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Egypt

زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 17 نوفمبر - 8:52

تسلمو على المتابعه وهاكمل ان شاء الله وكله يهون عشان الجنه
https://atfaluna.ahlamontada.com
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء 18 نوفمبر - 1:34

حبيباتي في الله كيف حالكم يا رب تكونوا كل لحظة في سعادة وعبادة

لو سمحتوا لي قبل ما اكمل بقية الافكار اني احكي لكم قصة حقيقية حصلت عندنا في العيلة وانا شوفتها بعيني

وده من باب رد الفضل لصاحبته وكمان لانها اكيد هاتأثر فيكم زي ما اثرت في كل الستات عندنا في العيلة

شوفوا يا بنات انا معظم الافكار الي بكلمكم عنها دي من الست الي حكي حكايتها دي هي بتعملها كلها واكتر وكمان من كتب وشرايط بتتكلم عن السعادة الزوجية وقبل كل ده من هدي ديننا العظيم هي مش مني انا زي كتير من الستات كنت مقصرة وبحاول معاكم اكون زوجة صالحة باذن الله

معلش ع التطويل لكن بس للتوضيح وعشان ما تظنو بي خير لا استحقه

القصة ان كان عندنا في العيلة قريبنا ظابط شرطة مشهوراوي بقسوته وعنفه وخاصة على المرأة وده طبعا من كتر ما شاف قضايا وبلاوي كانت وراها ستات
وكان بيقول لما اتجوز لو ماريحتنيش هاطلقها الصبح والاصعب بقى انه كان بيقول لو ربنا رزقه ببنت انها هايؤدها تخيلو يمكن كان بيبالغ بس ده من كتر كرهه للبنات
وقدرا تزوج وقال اخدها من بيت متدين على الاقل يكون عندها شوية دين تستحمل
المهم مافيش يا بنات كام شهر كدة من الجواز ولاقينا اخينا ده اتغير بدرجة 180
حنية وطيبة مع الكل وصلة رحم وشويتين وربنا رزقه ببنت لا تتخيلوا حبه لها وتعلقه بيها باختصار اكن ما حدش خلف في الدنيا غيره ولما حد يفكره بالكلام الي كان بيقوله زمان عن البنات يستغفر ربنا كتير ويقول انه كان جهل منه ولانه ما كانش متخيل ان في ستات ممكن يغيروا الكون كله ويخلوه يبقى سعادة وسكينة
وطبعا لاقيناه التزم ماشاء الله الصلاة وراح حج هو وزوجته وكل سنة عمرة
وترقى في شغله في منصب مهم هو اصغر واحد سنا فيه لتفوقه ووضعهم المادي ماشاء الله تحسن جدا وبعد ما كان الكل بيتجنبه ويحدد علاقته معاه بقى على علاقة ممتازة مع كل العيلة ويكون يوم سعيد لما ييجي يزور حد هو واسترته السعيدة الجميلة
طبعا يا بنات الفضل في كل التغيير ده لله سبحانه وتعالى أولا واخيرا ثم لزوجة صالحة اتربت صح ابوها من شيوخ الازهر وعلمها كويس ايه دور الست وانه اعظم بكتييييييييييييييير من دور الراجل وما شاء الله كل الخير الي هم في والي بيزيد بفضل الله ثم بركة هذه الزوجة الصالحة

انا طبعا استأذنتها اني استفيد من افكارها وانقلها لكم وانقل قصتها لعلها تفيدنا وهي فرحت اوي وقالت لي ان لو واحدة بس استفادت منها ده هايكون عندها بالدنيا كلها

ها ياحبايبي عرفتوا احنا مهمين اد ايه وصلاحنا لازواجنا وبيتنا ممكن يغير اد ايه

معلش اني طولت عليكم

زهور5 زهور5
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء 18 نوفمبر - 1:37

نجوم بيضه نجوم بيضه

حبيباتي دي فرصة من ربنا لينا لمزييييييييد من العطاااااااااااء يالا عاوزين مشاركتكم الجميلة الي تعطر حملتنا

طبعا مش هامشي كدة خدو النصيحتين دول ع الماشي و انصح نفسي اولا

حبيباتي صلي ما بينك وبين الله يصل بينك وبين ما تحبين تأليف القلوب من الله سبحانه وتعالى فالقلوب كلها بين اصبعين من اصبع الرحمن وكل افكارنا دي مجرد اسباب بناخد بيها لكن لازم تتضرعي لربك بالاعمال الصالحة ليصلح لك كل شي

النصيحة التانية اجعلي زوجك يحبك
اذا احبك كنتي عنده ملكة جمال الكون ولو كنت عادية في نظر الجميع ولو حبك صرتي له كل نساء العالمين وتجديه يسعى لتحقيق لا اقول طلباتك ولكن احلامك وعيناه تفيض بالحب والرغبة العارمة في اسعادك

اختي لو ربي ابتلاكي بزوج مثل الصبار كله شوووووووووووووووك معلش ما تزعليش ده عشان يضاعف حسناتك ويعلي درجاتك في الجنة حبيبتي داخل الصبار في ماء ( سائل في غاية اللزوجة واللين ) حبيبتي لو جربتي تشيلي الشوك من الصبار مرة واحدة وبسرعة ما تجني الا الالم

لكن بالحنية والصبر كل شي يتغير باذن ربي حتى لو طال وقت نزع الشوك وراح ييجي وقت تلاقيه هو نفسه حبيبك بيشيل معاكي الشوك وهو مبسوط لاسعادك

يالا انتظرو الجاي عشان ان شاء الله مهم اووووي

عشان الجنة كله يهون

ظرف
ماما الحلوه
مراقبه عامه
مراقبه عامه
ماما الحلوه

الموقع الموقع : البيت

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة 20 نوفمبر - 5:21

موضوع رائع بجد جزاكى الله خيرا ومتابعه معاكى ان شاء الله وعشان الجنه كله يهووون
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 22 نوفمبر - 11:21

ما تيجوا نبدأ احنا بالعطاااء الحياة يا حبيباتي ليست اخد فقط العطاء سر السعادة

وهل جزاء الاحسان الا الاحسان لكن انتي تعطي وتذكري دائما انتي تعطي لله اولا بغاية الاخلاص وهو سبحانه هايسهل عليكي العطاء بعد كدة بالعكس هايخليكي تعملي كل الحاجات دي وانتي في قمة المتعة وكماااااااااااان يديكي ثواااااااااااب كتييييييييييرعليها شوفتي رحمة اكتر من كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وانتي يا اختي لما تعطي لزوجك وتقدمي له ما يرضي ربك فسوف تجدي من هذا الزوج فارس الاحلام الي ياما حلمتي بيه وهو هايمد لك ايده وياخدك لعالم لا مثيل له ملئ بالحب والود والتفاهم وهذا ليس كلام نظري لان حبيبك محمد صلى الله عليه وسلم قال ( البر لا يبلى والديان لا يموت افعل ما شئت كما تدين تدان )

الخطوات العملية حبيبتي اقري الحاجات دي بقلبك مش بعقلك معلش القلب احيانا بيكون اصدق من العقل حبيبتي زي ما اتفقنا الرجل يملك قلب طفل مدلل يملك كتلة من المشاعر والاحاسيس والمرأة الذكية بس هي الي تعرف تشبع هذه الطبيعة فتغرق في جنون عشق زوجها وحبه

قلب2

*
خدي جوزك في حضنك كتير بحب ولهفة حضنك لابنك الرضيع واغمريه بكل انواع الحنان فهو طفلك الذي لا يكبر
*
دايما وانتي بتكلميه امسكي ايده واضغطي عليها بحنية ودفء داعبي شعره مرري عليه اناملك الناعمة كما تمرريها على خد طفل رضيع انظري في عيونه كتير وخليه دايما يشوف فيها بريق الحب
*
اختاري له اسم دلع جميل ومحبب له وخليه دايما يسمعه منك هايشتاق له دايما لان ما فيش غيرك بتقولي له بالاسم ده
*
ما اشد احتياجه لك لحظة الدمع والهموم وما اكترها يا اختي في زماننا هذا كوني اول واحدة جنبه وهو مهموم وحزين وحسسيه بالطمأنينة وافتحي امامه ابواب الامل والتفاؤل
*
استقبليه بإبتسامة ولهفة وودعيه بأبتسامة حلوة وحنونة دي صدقة يا اختي هاتخلي يومه كله مشرق وتعطيه شحنة من القوة طول اليوم
*
وقت السمر بينكم أجلي المشاكل ما تتكلموش فيها خلوها لوقتها خلي قربكم حب عشان تكون كل لحظة بينكم ليها ذكرى جميلة
*

المرأة التي تأسر الرجل هي الي تريحه لا تحمليه يا اختي فوق طاقته فهو يحتاج من تنسيه مشاكله وهمومه وتقف جنبه اكنها قطعة من جسده
*
اذا غلط في حقك ومين مننا يا اختي لايغلط اصمتي واذهبي لكن ارمي نظرة حنونة عاتبة ولما تمر العاصفة ويجيلك بكل نعومة وانوثة وشوية دموع حسسيه بغلطه في حقك هيقولك اسف ولو ماقالش هايفكر الف مرة قبل ما يزعلك تاني
*
خليه ينام كل يوم في حضنك واياكي ان تفترقي عنه في نومه لان ده هو الطلاق النفسي الي يباعد بينكم واصحي معاه - يمكن صعبة بس نحاول - وكوني مجهزة كل التفاصيل الصغيرة من لبس وفطااار ووو
*
الرجل يا اختي لا يحب الاوامر لكن خليكي ذكية اوحي له بما تريدي من تحت لتحت بالتخطيط والتوجيه ويقوم الغلبااااااااان يا عيني ينفذ وهو معتقد انه صاحب القرار واوعي بقى تكشفي سرك افرحي طبعا بقراره وبيني موافقتك عليه عشان خاطر عيونه لكن طبعا يا قمر دي ما تستخدميهاش الا في الخير تمام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
*
ألعبي معاه نعم ؟؟؟؟؟؟؟ اه والله اعظم انسان في الوجود كان بيلعب مع حبيبته مش فاكرة حبيبك صلي الله عليه وسلم لما كان بيسابق السيدة عائشة رضي الله عنها
قلب2

وافتكري دايما يا عمري ان الحنان يلين الصخر وفي كل لحظة اخلصي نيتك لربك يسعدك ويهون عليكي جهاااااااااااادك ويعطيكي ما لا عين رأت ولا اذن سمعت ولا خطر على قلب بشر
بحبكم

وعشان الجنة كله يهوووووووووووووووون

قلب2
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 22 نوفمبر - 11:30

فاكرين قصة السحر الاسود الي حكيتها لكم نقلا عن عبد الوهاب مطاوع
طبعا فكرتوا فيها واكيد عرفتو ان الموضوع مش سحر اسود ولا حاجة الموضوع ان الست لو ما فهمتش الراجل كويس بتخليه صيد سهل جدا لاي واحدة تانية تعرف تعطيه ما يحتاجه طب لييييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انت كمان اعملي سحر بس سحر حلااااااااااال
حبيباتي هو الراجل عااااااااااااااااااااااااوز ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الست الشاطرة لازم تفهم طبيعة الراجل كويس عشان تعرف تتعامل معاها الراجل بتحكمه صفتين عكس بعض وهم الرجولة والطفولة يعني لازم تعرفي تشبعي احتياجه كرجل وكمان تشبعي احتياجه كطفل

كيف اتعامل مع الرجل الي اسمه جوزي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عصفوره

عصفوره * كوني اسيرة (ضعيفة)- على فكرة الرسول صلى الله عليه وسلم ودي معجزة - عند موته وصى الرجال على المرأة ووصفها بالعوان وهي الاسيرة واثبتت كل التجارب ان مقاومة الراجل تنهار تماما امام المرأة الضعيفة وخاصة دموعها لانه تشعره برجولته اكتر وبالتالي يزيد الرغبه عنده في الانجذاب لها

عصفوره * اظهري احتياجك له و-بشكل فطري ربنا خلقه عليه هيتفاني في مزيد من العطاء لكي وسبحان الله مش القوامة بالانفاق كلما انفق عليكي كلما كنتي في احتياج اوعي تستغني عنه على الاقل اشعريه انك محتاجة له

عصفوره * اظهرى غيرتك عليه لكن طبعا في حدود عشان يحس بكيانه وترضي غروره

عصفوره * شجعيه دايما واظهري تقديرك له ولتعبه هايكون حافز له انه يقدم اكتر لان هايرتبط عنده العطاء بسعادة وهي كلمة حلوة يسمعها منك

عصفوره * كلمة شكرا سهلة لكن تملك قلب جوزك خليها ملازمة في كل عمل يعمله لك حتى لو بسيط وما يستدعيش

عصفوره * اشعريه انه بطل انه فارس احلامك انه الرجل الوحيد في الكون واوعي تخافي انه يتغر لا بالعكس هيقلدك وهايخليكي انت كمان عنده نفس الشئ

عصفوره * لا تخلعي برقع الحياء عن زوجك فالحياء كله خير كما قال حبيبك صلى الله عليه وسلم اجعلي الحياء يصبغ خديك بالحمرة وانظري لزوجك كغريب احيانا

عصفوره * ادفعي زوجك للخير دائما واشعلي فيه الرغبة الفطرية للخير حثيه ع الصدقة وصلة الرحم وخليه يتقدم في عمله وساعديه يكون محبوب من الجميع

عصفوره * كوني انيسة وحدته والصدر الحنون الذي يضم ويحنو عند اشتداد الهموم فاكرة السيدة امنا الحبيبة السيدة خديجة رضي الله عنها كنت بتعمل ايه مع حبيبنا صلى الله عليه وسلم

عصفوره * اعرفي نقاط ضعفه واشبعيها واياكي ان تطعنيه فيها لحظة غضبك اياكي ومعايرته عند الغضب اياك للاسف كتير من النساء تفعل

عصفوره * اتركي له مساحة من الحرية اياكي تحاصريه حتى ولو بحبك تدللي وكوني عزيزة احرميه منك من فترة للتانية لتجديد الوله والاشواق

في تاني كتيييييييييييييييييييير ان شاء الله بس احنا محتاجين نقعد كدة نفكر في دول كويس ولازم لازم ان شاء الله ننفذ ليه طيب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عشان الجنة كله يهون

سهم
ليالي
عضو سوبر
عضو سوبر
ليالي

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 1 ديسمبر - 7:46

جزاكى الله خيرا ومتابعه معاكى ان شاء الله
ماما الحلوه
مراقبه عامه
مراقبه عامه
ماما الحلوه

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء 2 ديسمبر - 2:47

ماشاء الله أفكار رائعه وموضوع روعه جزاكى الله خيرا على النقل

اكملى متابعه معاكى ان شاء الله
noor
عضو فعال
عضو فعال

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت 12 ديسمبر - 22:44

جملة رائعه اللهم انفعنا بها

مشكورة اختى متابعه ان شاء الله
شهرزاد
مشرفة صحة وتغذية طفلك
مشرفة صحة وتغذية طفلك
شهرزاد

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 13 ديسمبر - 10:37

موضوع رائع
وان شاء الله هتابع معاكم
وان شاءالله ربنا يكرمنا ونلتقى فى الجنه
زاى ملتقينا فى الدنبا على طاعه وحب فى الله
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 14 ديسمبر - 1:21

اللهم آمين يارب ياشهرزاد

جزاكى الله خيرا حبيبتى على الرد والمتابعه
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 15 ديسمبر - 7:21

حبيباتي السر الاول والاهم عشان ترسي سفينة حياتنا الزوجية لشاطئ السعادة الابدية هو الحب ثم الحب ثم الحب

في الحب
تكمن كل اسرار السعادة الزوجية لا تعرف الخلافات الزوجية طريقها لزوجين
تعاهادا على المعاشرة بالمعروف بحلوها ومرها وأحب كل منهما للآخر مثل ما
يحب لنفسه

الهدف من
مشاركتي النهاردة اننا نعيش مع ازواجنا قصة حب ابدية يكون فيها كل طرف
متيم باللآخر لحد الجنون نعيش حالة من العشق والوله خالدة خلووود أبدي لان
بدايتها الدنيا والنهاية بإذن ربي في الجنة حيث لا نهاية اختي سيبي كل قصص
الحب الباهتة الي الناس اتعلقت بيها زي قيس وليلى ورميو جولييت لان القصة
دي كانت فيها لوعة وعذاب ولم يغرف اصحابها من بحور السعادة لانها لم تكن
كما أراد الله

لكن احنا حبنا لله اولا وسعادتنا
مستمدة من ألهنا الي ما خلقنا لنشقى ابدا بل خلقنا ووعدنا بأنا ما اتبعنا
ما أمرنا به لعرفنا المعني الحقيقي للسعادة الي ناس كتييييييييير تعيش
وتموت وما حست بيها ولا لحظة

عشان
كدة الخطوات العملية هتكون هدفها اشباع الجانب العاطفي عند الرجل ومعرفة
هذا الجانب الخطيييييييييير في شخصية الرجل وهو انه يحمل قلب طفل صغير يحن
الى حضن ام يهيم في حنانها وحبها بأعذب الكلمات الرقيقة والمشاعر الدافئة
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 15 ديسمبر - 7:25

طبعا هابدأ
معاكم فكرة النهاردة ويا حبيبتي هاتي ودنك هنا لان الكلام ده مهم وكتير من
الستات ما تعرفوش ولو عرفته يمكن ما بتتعاملش معاه صح وانا أول واحدة جبت
ودني اهوه وجيت

شوفي يا
حبيبتي في جانب مهم اووووي في شخصية كل رجل مهما كان قوي او عظيم او حتى
يبان للناس كلها انه لا يقهر وهو ان كل رجل يحمل قلب طفل يهفو لام حنونة
طيبة تطبطب وتضم وسبحان الله الست عندها كل المفاتييح الي تتعامل بيها مع
الجانب ده كويس جدا لان الست عندها غريزة الامومة فطرية بل ان الست بتشعر
بذاتها وكيانها جدا لما تشبع هذه الغريزة - يا رب من على كل اخت نفسها في
أولاد بأولاد صالحين عاجل غير آجل يا رب العالمين - تعرفي تكوني لزوجك
الام الي يحلم وهو بعيد عنها باللحظة الي يرجع لحضنها الدافي الحنون
ويتمنى ما يفارقها ولا لحظة

لكن في معلووومة مهمة جدااااا ان لازم الست وهي
بتلعب دور الام في شخصية زوجها انها تكون ام زكية عارفة انها لو سابت
لابنها الحبل على الغارب كدة بتفسده وممكن يتحول للانانية او انه يتعود
على الاخذ فقط لالالا خليكي زكية وازني بين دورك كأم حنون وست عاقلة تعرف
امتى يكون ابنها محتاج قرصة ودن خفيفة وبحنية برده عشان يكون دايما في
طريقه الصح

حبيبتي قبل
الخطوات العملية عاوزة اسألك سؤال وهسيبك انتي مع نفسك شوية تفكري فيه
وبعدين اجي بقى واقولك نعمل ايه اتفقنااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يالا بينا

حبيبتي لو قالو لك ان في انسان اهدى لك 10 مليون جنيه او ريال او ردرهم او او
- يااااااااااارب يا اخويا يا
ااااااااااااااارب - وقالوا لك تقولي للانسان ده ايه على هديته ؟؟؟؟؟ ها
طب جوزك الي هايهديك الجنة ؟؟؟؟؟؟؟ لا والله مش بس الاخرة دي الدنيا كمان
ما هو لما انتي هاتسعديه في الدنيا هو كمان بفعل قانون الجزاء من جنس
العمل هايتفانى في اسعادك ويبقى كدة اهدي لك السعادة الابدية دنيا واخرة
يعني ولا كل كنوووووووووووووز الدنيا ايه رأيك مستعدة تقدمي ايه ؟؟؟؟؟؟؟
وايه رأيك حبيبك ربك الرحيم كان بيحبك ولا لا لما قالك زوجك وحبيبك محمد
كان معجزة ولا لا لما قال ان الجنة بوابتها رضى الزوج
هااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انتي فكري وجاوبي واكيد هاتفرحي
اووووييي بالدور الي ربي طلبه منك وهاتحبي ربك اوووووي وحبيبك محمد صلى
الله عليه وسلم الي عرفك الطريق الحقيقي للسعادة الابدية

ما ينفعش اقول ولا كلمة تااااااااااااااااني لازم لحظات صمت كتييييييييييير عشان نفكر سلالالالالالالالالالام هاروح افكر انا كمان
ليالي
عضو سوبر
عضو سوبر
ليالي

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 15 ديسمبر - 8:07

نصائح هايله ياام عمرو مشكوره اختى على مواضيعك المميزه
ام مـالك
مشرفة الأطباق المتنوعة
مشرفة الأطباق المتنوعة
ام مـالك

علم الدولة علم الدولة : زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Palestine

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 15 ديسمبر - 10:00

جزاكم الله خيرا على النصائح الغالية
ماما الحلوه
مراقبه عامه
مراقبه عامه
ماما الحلوه

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة 18 ديسمبر - 10:33

تسمحولى أشارك ببعض الأفكار الى فعلا عجبتنى وجميله قوى
ماما الحلوه
مراقبه عامه
مراقبه عامه
ماما الحلوه

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة 18 ديسمبر - 10:34

فكرة لإعتذار رومانسي

كثيراما تحدث بين الزوجين الخلافات فلا توجد حياة بدون مشاكل ,
فهي بهارات الحياة الزوجيه لا تسير على وتيره واحده بل هناك شجار ونقار وحب وحنان فإذا بدر منك أي إساءة او تصرف خاطئ فقومي بهذه الفكرة الجميلــــــه

أحضري 3بلونات شكل قلوب
4ورقات صغيره كل وحده مكتووب فيها عباره
مثل..
الاولى.....اعتذر منك لاني غلطانه
الثانيه..........اعتذر مني لانك غلطان
الثالثه..........ننسى ماجرى ولنجلس جلسه رومانسيه
الرابعه............. احبك ومااقدر على زعلك

ثم قومي بوضع الورق في البالونات وانفخيها ثم ضعيها على السرير
وعندما يهدأ الوضع اشعلى مجموعة من الشموع واعطي زوجك دبوسا ليفرقع البالونات ويقرأمافيها من عبارات
وسيتغير الحــــال باذن الله الزوج طفل كبير فعامليه بلطف وحيله وحكمه..يسير معك أينما سرتي ولا تنسي الاحتساب في الاجر كي نحصل على سعادة الدارين باذن الله
نتمنى أن تنال الفكره إعجابكم .
ماما الحلوه
مراقبه عامه
مراقبه عامه
ماما الحلوه

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة 18 ديسمبر - 10:38

وإليكي بعض الأفكار الرومانسيه التى ستعجب جوزك بإذن الله

طبعا الزوجه تقدر تسوي لزوجها اييييييييييي شي يجي على بالها.
..دلع ...تهز لو مصري على خفيف وتهرب غرفة النوم..بتلاقيه وراها..

اللبس..نوعي برمودا وبلوزه من غير اسوار بطن طالع طبعه عالسر او ورى بنص الظهر،كحل ،ظل ،قلوس،وسواره بيدك..وارفعي شعرك وجعديه ..تطلعي شي...
ممكن تحطي روج خفيف او ملمع وفيه تكهة فواكه تثير الرجل بشكل ملفت

في نوع من الكريستال الصغير ينحط على الجسم او البشرة او لاقمشة فيه زي اللمعة تعطي منظر حلو وهو فيه منه جاهز اشكال تكون زي اللزقة تحطيها على جسمك
اذا دخل زوجك البيت رحبي فيه كانه ضيف وقولى تو ما نور البيت والله البيت من غيرك مايسوى
حبيبي انت وعمري كيف لايكون تعبت اليوم..
في شي مضايقك حبيبي قولي
والله ياعزيزاتى كلمات بسيطه تزرع الموده بينكم حاولى انه يدخل البيت ديماً وانتى مجهزه له الملابس حقته ومعطرتها
وحاطه له ماء فى البانيو وفى الحمام فواحه وحاطه فيها ريحه حلوه والمنشفه انثرى فوقها ورد مجفف وساعديه فى
فك ازرار البدله اوالغتره اول مايجي وخليه ملابسه معطره والبيت والانوار الخافته في الغرفه لها اثر في الجو الرومانسي

اعملي كانه جاء في طريقك واصطدمتي فيه
قولي له يو انت ماتشوف بدلع؟؟؟

اما اذا كنت جالسين ممكن تضربي رجلك برجله ضربة خفيفة
ولو طالع فيك سوي نفسك ماسويتي شئ؟؟
وحاولي تكرري النظر فيه بدلع وغنج

ولا مثلا قولي له تعال كلم تلفون ولما يجي
يطلع انه مافي احد في التلفون ؟؟
حركه
قبل مايحط السماعة اعطيه قبلة واشردي على غرفة النوم..
ليالي
عضو سوبر
عضو سوبر
ليالي

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 21 ديسمبر - 3:55

شكرا لكم على الموضوع الروعه والنصائح الجامده تسلمو
تقوى الله
عضو متميز
عضو متميز

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة 8 يناير - 18:54

موضوع رائع شكرا لمجهودكم
مونى الصغيرة
نائبة المديرة
نائبة المديرة
مونى الصغيرة

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 12 يناير - 7:45

يااااااااااااااااااااااه كل دا تعبت اوى

مش تقولوا طيب من البدايه

موضوع اكثر من رائع

بارك الله لكم وفيكم
أم عمرو
الإدارة
الإدارة
أم عمرو

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 12 يناير - 18:35

تسلمى يامونى لمرورك ومتابعتك وان شاء الله لسه للموضوع بقيه
خيال الروح
عضو جديد
عضو جديد

علم الدولة علم الدولة : زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 Saudi%20Arabia

مُساهمةموضوع: رد: زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين   زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 18 يناير - 15:14

خيرا

زوجي الحبيب انا عاوزة ادخل الجنة حملة لنشر الحب والسعادة في بيوت المسلمين
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» حملة القضاء على السمنه مين يبدأ معايا ..؟؟
» اناشيد إسلامية - وصف الجنة من نونية ابن القيم
» اششششششش ادخل بكل هدووووووء
» افكار مجنونه بس تحفه ادخل وشوف
» عشر وسائل لتنمية الحب بين الزوجين ..